Wycieczka do Krakowa, Dzielnicy Dwóch Kultur i Opactwa w Tyńcu

W majowy weekend 35 osobowa grupa członków ZNP wraz z rodzinami wyruszyła na kolejną wycieczkę, tym razem pod wspaniałym przewodnictwem Pani Krystyny Bieli – krakowskiej przewodniczki z wieloletnim doświadczeniem i szefowej Biura ,,FEMINA” zwiedzaliśmy Gród Kraka. Zaczęliśmy od Wawelskiego Wzgórza- najwspanialszej siedziby władców Polski, ale również miejsca spoczynku wielu królów, książąt oraz znamienitych poetów, pisarzy czy polityków. Kolejnym punktem naszej wędrówki było Stare Miasto, gdzie podziwialiśmy dziedziniec Collegium Maius, Kościół Franciszkanów z ławką w której codziennie się modlił Św.Jan Paweł II podczas swojej posługi kapłańskiej, zabudowę Rynku, Sukiennice oraz Kościół Mariacki z zachwycającym ołtarzem Wita Stwosza. Po dotarciu do Hotelu ,,Żaczek” /który mieści się blisko krakowskich Błoni/ zjedzeniu obiadokolacji wybraliśmy się na wieczorne przedstawienie do Teatru Starego na spektakl ,,PŁATONOW” Antoniego Czechowa, gdzie w jednej z głównych ról podziwialiśmy Panią Annę Dymną.

Drugi dzień naszej wyprawy poświęciliśmy na zwiedzanie Dzielnicy Dwóch Kultur czyli Kazimierza. rozpoczęliśmy od spaceru po ulicy Szerokiej i zwiedzania małego kazimierskiego ryneczku, udaliśmy się do odnowionej Synagogi Remu i na towarzyszący jej cmentarz żydowski. Podziwialiśmy Kościół na Skałce i nawiedziliśmy jego krypty- miejsce spoczynku m.in Stanisława Wyspiańskiego, Jacka Malczewskiego czy Jana Długosza. Powróciliśmy do Rynku krakowskiego, gdzie w ,,Gospodzie Koko” zjedliśmy znakomity obiad wraz z deserem.

W drodze powrotnej do domu zboczyliśmy z trasy w celu wstąpienia do osławionego Opactwa Benedyktyńskiego w Tyńcu. Zaiste po przepełnionym turystami i nie da się ukryć hałaśliwym Krakowie- to niespotykana dzisiaj oaza spokoju – również znana z tamtejszych znakomitych produktów benedyktyńskich takich jak: miody, kwasy chlebowe, peklowane mięsiwa, konfitury, słodycze itp. W zakonnej księgarni można było zaopatrzyć się w płyty CD z chorałami gregoriańskimi śpiewanymi przez benedyktyńskich mnichów. Zachód Słońca nad Wisłą, podziwiany z zakonnego wzgórza tynieckiego to wspaniała puenta całej naszej wycieczki :)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.